کفش مناسب رانندگی

کفش مناسب رانندگی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

بسیاری از ما در طول روز به دلایل مختلف، مدت‌زمان طولانی را پشت فرمان اتومبیل سپری می‌کنیم. یکی از عواملی که می‌تواند رانندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد، کفش است. به همین دلیل باید همواره در انتخاب کفشی که با آن به رانندگی می‌پردازیم، دقت کنیم. کفشی برای رانندگی مناسب است که در آن احساس راحتی کنیم، به سرپنجه پا فشار اصافه وارد نکند و همچنین پا درون آن به صورت آزادانه حرکت نکند.

برخی از کفش‌های زنانه که دارای پاشنه یا لژ هستید به دلیل آزادی پا و یا سر خوردن پا در آن برای رانندگی مناسب نیستند. همچنین برای راحتی در رانندگی و جلوگیری از بروز حادثه از کفش پاشنه‌دار برای رانندگی استفاده نکنید. پاشنه‌بلند کفش مناسب رانندگی نیست.

کفش مناسب رانندگی

ویژگی کفش مناسب رانندگی

در این مطلب با بیان چند ویژگی مهم درباره کفش‌هایی که برای رانندگی کردن مناسب هستند به نکات ریز دیگر درباره انواع کفشی که رانندگی با آن برای زنان و مردان مناسب است اشاره کرده‌ایم:

 



کفش کالج کفشی مناسب رانندگی



کفش مناسب رانندگی؛ باید باکیفیت باشد

خیلی از ما با خودمان میگوییم، حالا که قرار است مدام با کفشمان بر روی پدال گاز، ترمز و کلاچ بکوبیم، اصلاً چرا کفش باکیفیت بخریم؟ درواقع این یک باور کاملاً غلط است. کیفیت بالا، اولین ویژگی کفش مناسب رانندگی خواهد بود.

کفش‌هایی که کیفیت بسیار پایینی دارند، در هنگام رانندگی زود از بین می‌روند. بهتر است برای رانندگی یک کفش باکیفیت انتخاب کنیم تا بتوانیم مدت‌زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنیم.

کفش‌های با کیفیت، مواد بهتری در ساختشان به کار می‌رود و در فشار بالا، عملکرد بهتری خواهند داشت.

کفش اسپرت مردانه کنار ماشین

کفش مناسب رانندگی؛ باید اندازه‌اش مناسب باشد

بعد از بررسی کیفیت کفش مناسب رانندگی، نوبت به‌اندازه کفش می‌رسد. انتخاب یک کفش با اندازه مناسب، نقشی حیاتی در راحتی پای شما در هنگام رانندگی ایفا می‌کند. شما باید بتوانید در هنگام خرید، بهترین کفش را با اندازه مناسب انتخاب کنید. برای این کار بهتر است در هنگام خرید کفش، اصلاً عجله نکنید.

کفش‌های با ساق بسیار کوتاه و لایه یا کفی نازک، گردش خون شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین کفش‌هایی که از سایز پایتان بزرگ‌تر هستند؛ علاوه بر ایجاد حس عدم اطمینان، باعث بروز تاول و … می‌شوند.

 

روش انتخاب یک کفش متناسب با سایز پایتان

  • همیشه سعی کنید در هنگام خرید کفش، یک جفت جوراب بپوشید. این کار در انتخاب سایز مناسب کفش به شما کمک می‌کند. البته دقت داشته باشید، باید از جورابی استفاده کنید که در زمان رانندگی هم آن را می‌پوشید!
  • پس از پوشیدن کفش، چند قدم با آن گام بردارید و قدم بزنید. با انجام این کار خواهید فهمید که آیا پایتان در کفش راحت است یا نه!
  • شاید تابه‌حال به این نکته توجه نکرده باشید؛ اما استحکام بند کفش‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطمینان از خرید یک کفش مناسب، حتماً میزان استحکام بندها را امتحان کنید!

کفش مناسب رانندگی؛ باید محافظ پایتان باشد

کفش مناسب رانندگی، کفشی است که از پاهایتان محافظت کند، بالأخص اگر شما راننده کامیون باشید! برخی از کفش‌ها در بخش جلویی‌شان (پنجه پا) دارای یک محافظ هستند. این محافظ، از پای شما در صورت برخورد احتمالی اجسام مختلف در هنگام بارگیری یا تخلیه محافظت می‌کند.

کفش مناسب رانندگی، ضدآب 

کفش مناسب رانندگی؛ باید ضدآب یا عبور دهنده هوا باشد زیرا این دو ویژگی از تعرق پا و سر خوردن آن در کفش جلوگیری می‌کند. وقتی پا خیس باشد یا به خاطر عرق کردن در سطح کفش لیز بخورد کنترل راننده بر رانندگی کاهش یافته و این موضوع احتمال حادثه را افزایش می‌دهد.

کفش ضدآب برای رانندگی

اگر شما راننده ماشین سنگین (ماشین‌های باربری بین‌المللی) هستید، حتماً به مناطق برفی یا بارانی سفر خواهید کرد. در این صورت شما به کفشی احتیاج دارید تا در مقابل ورود آب مقاوم باشد. کفش‌های ضدآب مخصوص رانندگی، پای شما را همواره خشک و گرم نگه می‌دارند. این ویژگی کفش مناسب رانندگی باعث می‌شود تا همیشه در هنگام رانندگی احساس راحتی کنید!

کفش عبور دهنده هوا برای رانندگی

اگر هم در مناطق گرمسیری رانندگی می‌کنید، بهتر است که از کفش‌های باقابلیت عبور هوا استفاده کنید. این کفش‌ها از عرق کردن پایتان در هنگام رانندگی جلوگیری کرده و همواره پا را خشک نگه می‌دارند. همچنین این کفش‌ها باعث افزایش سطح سلامتی پایتان خواهند شد.

کفش ورنی مردانه زرشگی

کف مناسب کفش مناسب رانندگی

کفش مناسب رانندگی؛ باید کف مناسب داشته باشد. از ویژگی کفش مناسب رانندگی باید به کف آن اشاره‌کنیم. کفش مناسب رانندگی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

ویژگی‌های کفش مناسب رانندگی

  • مواد به‌کاررفته در کف کفش مخصوص رانندگی، باید به‌گونه‌ای باشد که به‌خوبی بر روی پدال قرار بگیرد. اگر کفشی با کف مناسب و باکیفیت انتخاب کنید، دیگر پایتان از روی پدال سر نخواهد خورد!
  • کف کفش مناسب رانندگی نباید خیلی نرم و منعطف باشد. مناسب بودن نرمی کف کفش باعث افزایش امنیت و راحتی در اعمال فشار بر روی پدال می‌گردد.
  • به ضخامت کف کفش نیز توجه کنید. ضخامت کف کفش باید متناسب باشد.
  • پهنای کف کفش هم در هنگام رانندگی مهم خواهد بود. کفش‌های با پهنای زیاد باعث می‌شود که اشتباهاً دو پدال را هم‌زمان فشار دهید.

 

کفش رانندگی؛  ارتفاع مناسب 

ارتفاع کفش مناسب رانندگی ازجمله مواردی است که با شرایط آب و هوایی رابطه مستقیم دارد! کفش‌های ساق بلند برای مناطق سردسیر و کفش‌های ساق کوتاه برای رانندگی در مناطق گرمسیر مناسب خواهند بود.

البته در هر دو مورد باید به این نکته توجه کنید که پایتان در هنگام رانندگی اذیت نشود و همواره راحتی را در انتخاب کفش مناسب برای رانندگی مدنظر قرار دهید.

 

کفش مناسب رانندگی؛ باید وزن مناسب داشته باشد

اگر جزء آن دسته از رانندگانی هستید که طی روز 10 ساعت پشت فرمان می‌نشینند، به وزن کفشتان توجه کنید!

کنترل پدال گاز در هنگام رانندگی، یک کار خسته‌کننده است. به همین دلیل اگر وزن کفشتان در هنگام رانندگی زیاد باشد، زودتر خسته خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش راحتی خود، از کفش‌های سبک و باکیفیت استفاده کنید.

 

نکات پایانی

بسیاری از افراد در سراسر جهان در هنگام رانندگی از دمپایی یا صندل‌های دوانگشتی استفاده می‌کنند. این کار هم غیراصولی است و هم احتمال بروز تصادف را بالا می‌برد. همچنین برخی از بانوان هم در هنگام رانندگی از کفش‌های پاشنه‌بلند استفاده می‌کنند که این کار نیز کاملاً اشتباه و خطرناک است. پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند، دمپایی صندل‌های دوانگشتی و حتی رانندگی با پای‌برهنه، باعث از بین رفتن کنترل شما بر روی پدال‌ها خواهد شد و بدانید که با این کار جان خود و دیگران را به خطر خواهید انداخت.

 به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم با کسب اطلاع از ویژگی کفش مناسب رانندگی، در انتخاب کفش نهایت دقت را به خرج دهید و بهترین و مناسب‌ترین کفش را برای رانندگی انتخاب کنید.