ویژگی های کفش مردانه مجلسی

ویژگی های کفش مردانه مجلسی

کفش مردانه مجلسی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

اکثر خانم ها فکر میکنند که کار آقایان در انتخاب کفش بسیار راحت است زیرا تنوع زیادی در کفش آن ها وجود ندارد. ولی باید گفت که کفش های زیادی از نوع کفش مردانه مجلسی و انواع آن و همچنین کفش های اداری و کفش های رسمی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر این ها کفش های راحتی، اسپرت و … را می توان نام برد. اگر قصد شرکت در مراسمی رسمی مانند عروسی، جشن فارغ التحصیلی و یا قصد شرکت در مراسم خاصی را دارید، باید ابتدا به فکر استایل مناسب آن مراسم خاص باشید. برای انتخاب استایل مناسب خود، علاوه بر انتخاب لباس های شیک باید به فکر کفش مناسب استایل خود نیز باشید.  هر تیپ و استایل را باید بر اساس تم مناسب آن مراسم انتخاب نمود. می توان گفت که برای هر لباس خاصی و هر سبکی کفش مناسبی نیز وجود دارد و اکسسوری و لباس های مناسب آن کفش را باید استفاده کرد. مثلا آقایان برای رفتن به مجالس عروسی و جشن های مختلف نمی توانند از لباس های غیر رسمی یا رسمی معمولی استفاده کنند زیرا علاوه بر مضحک بودن این کار، در نظر دیگران فردی شلخته و بی شخصیت نیز جلوه داده خواهد شد. برای تیپ های رسمی اکثر آقایان از کت و شلوار های مشکی یا رنگ های تیره ی دیگر به همراه کفش مردانه مجلسی استفاده می کنند و اکسسوری های مناسبی را نیز مانند ساعت مجلسی طرح خاص و دکمه ی آستین خاصی را نیز باید به همراه داشته باشند.

استایل رسمی مردانهانواع و ویژگی های کفش مردانه جدید:

کفش مردانه جدید در مدل ها و جنس های بسیار زیادی تولید می شود. تنوع تولید کفش های مردانه با پیشرفت صنعت مد و استفاده از جنس های مختلف در این صنعت، روز به روز در حال افزایش است. امروزه طراحان کفش های مردانه سعی می کنند برای تولید کفش ها از موادی استفاده کنند که بتواند به چرخه ی طبیعت بازگردد یا اینکه برای تولید آن ها محیط زیست و حیوانات را دچار آسیب نکند. در زمان های قدیم حیوانات زیادی به جز گاو و گوساله را می کشتند تا از پوستشان برای طبقه ی اشرافی کفش و کیف های چرم اصل و زیبا تولید کنند ولی امروزه با بالا رفتن سطح فکری عموم مردم جهان از این جنایت ها علیه حیوانات تا حدودی جلوگیری شده است. به جای استفاده از این چرم های طبیعی حیوانات مختلف از چرم اصلی پوست گاو و چرم های مصنوعی استفاده می کنند که علاوه بر شکیل بودن، جنس خوبی نیز دارند. می توان گفت که برای تزئینات کفش ها از تور ها، سگک ها و … استفاده می شود که امروزه مدل های زیادی را در پشت ویترین مغازه ها می بینیم.  کفش های مردانه جدید علاوه بر تفاوت ظاهری، دارای تفاوت کاربردی نیز هستند. به این معنی که کفشی که اداری است با کفشی که رسمی است تفاوت دارد و کفش مردانه مجلسی نیز کاملا می تواند در دسته بندی جدایی قرار بگیرد. در ادامه در رابطه با کفش مجلسی مردانه مطالبی را می افزاییم.

کفشهای مجلسی مردانهتفاوت کفش مجلسی مردانه با کفش رسمی مردانه:

برای انتخاب کفش مناسب باید دانست کفش رسمی با کفش مردانه مجلسی تفاوت زیادی از نظر جنس رویه، کفی و هم چنین کاربرد آن ها دارد. کفش مردانه مجلسی دارای رویه هایی از جنس متفاوت نظیر چرم، ورنی و غیره است و می تواند دارای کفی از جنس چرم نیولایت باشد. این نوع چرم ممکن است گاها طبیعی و یا مصنوعی باشد. مسلم است که نوع طبیعی آن دارای کیفیت ویژه ای است. اکثرا کفش مجلسی مردانه را به رنگ مشکی یا قهوه ای براق می بینیم که با کت و شلوار تاکسیدو (رسمی) به رنگ خود و با یقه ی براق و ساعت بند چرم و کمربند چرم همرنگ تیپ مناسبی را تشکیل می دهند. برای رفتن به مجالس جشن و عروسی و … علاوه بر استفاده از نکاتی که ذکر شد استفاده از پاپیون یا کروات مورد نظر خود نیز از نکات مهمی است که باید حتما رعایت شود. ولی کفش رسمی مردانه از درجه ی رسمیت پایین تری نسبت به کفش مردانه مجلسی برخوردار است و از جنس های چرم جیر یا چرم های طبیعی ساده با طرح ها و دوخت های مختلفی به وجود آمده است که می توان آن ها را با کت و شلوار های اداری و بیزینسی و یا معمولی به خوبی ست نمود و از اکسسوری های مختلفی مانند ساعت بند چرم و یا حتی استیل برای این تیپ می توان استفاده نمود.

بهتر است از کمربند های هم جنس کفش و همرنگ آن برای استایل های رسمی و نوع رسمی تر یعنی مجلسی استفاده شود. برای خرید کفش های مجلسی مردانه می توان از قیمت های بسیار پایین تا قیمت های نجومی را در نظر گرفت که بستگی به بودجه ی خرید کفش افراد دارد. هر چند باید گفت که هر چه قیمت بیش تری برای خرید کفش مناسب پرداخت شود، در صورت معتبر بودن کفش فروشی، می توان جنس با کیفیت تری را خریداری نمود.

سخن اخر

همان طور که در این مقاله ذکر کردیم برای انتخاب کفش مناسب ابتدا به جایی که قرار است بروید و از آن کفش استفاده کنید توجه کنید. اگر استایل مورد نظر شما رسمی باشد علاوه بر کت و شلوار معمولی یا بیزینسی باید کفش رسمی که دارای جنس چرم معمولی یا جیر است استفاده کنید ولی اگر قصد رفتن به عروسی دارید حتما از کفش های چرم طبیعی ورنی استفاده کنید و آن را با کت و شلوار تاکسیدو (رسمی) و پاپیون یا کراوات ست کنید تا به خاص بودن استایل شما اضافه شود.