تعمیر کفش پاشنه بلند

چند روش ساده برای تعمیر کفش

بسیاری از ما به دلیل علاقه خاصی به برخی از کفش‌ها، دوست داریم این وسایل عمر بیشتری داشته باشند و مدت زمان طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنیم؛ اما کفش‌ها به‌ مرور زمان دچار ساییدگی و پارگی شده و حتی ممکن است کف آن‌ها سوراخ شود. روش‌هایی برای تعمیر کفش آسیب‌دیده وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید علاوه بر پوشیدن کفش موردعلاقه خود، هزینه دوباره‌ای برای خرید کفش جدید نیز صرف نکنید. در ادامه با این روش‌های تعمیر کفش آشنا می‌شوید و اگرچه کفاش در تعمیر کفش حرفه‎ای است ولی در برخی مواقع هر فرد خودش نیز می‌تواند تا حدودی کفس آسیب‌دیده را تعمیر کند.

تعمیر کفش
کفاش قدیمی و کفش‌های تعمیر نشده

تعمیر کفش آسیب دیده

مشکلات متعددی ممکن است برای کفش شما به وجود بیاید؛ شل شدن کف یا پاشنه، سوراخ شدن، پارگی و ساییدگی از جمله این موارد هستند. در ادامه به بررسی این مشکلات و شیوه تعمیر آن‌ها می‌پردازیم. در این مطلب به شیوه گام به گام تعمیر کفش را آموزش می‌دهیم تا اگر شما هیچ تخصصی در این زمینه ندارید بتوانید با رو‎های ساده و وسایل قابل دسترس کفش آسیب دیده خود را تعمیر کنید.

واکس زدن بخش زیرین کفش

 

خرید نیم بوت مردانه

 

الف) تعمیر کفی باز (شل) شده کفش

تعمیر کفش و کفی آن راه ساده‌ای دارد، در عین حال که به نظر می‌رسد این کار را نمی‌توان در خانه انجام داد ولی با این روش به راحتی کفی کفش شل شده را تعمیر کنید.

 



آموزش تمیز کردن کفش



کفش را تمیز کنید

پس‌از اینکه بندهای کفش خود را درآوردید، با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام سطح و زیر کفش را تمیز کنید. کفش طوری تمیز شود که هیچ خاک یا گِلی به آن نچسبیده باشد. بعد از تمیز کردن، بگذارید کفش شما خشک شود.

گیره نگهدارنده کفش

از چسب مخصوص کفش استفاده کنید

فاصله بین کفی و بدنه کفش را با کمک چسب مخصوص کفش، چسب بزنید. ضخامت چسبی که روی کفی کفش می‌زنید باید حدود ۱ سانتیمتر باشد. این چسب‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های کفش و کفاشی‌ها خریداری کنید. دستورالعملی که روی چسب نوشته‌شده را با دقت بخوانید تا موارد استفاده از این چسب را بدانید.

تعمیر کف کفش

با چکش کفاشی کفی را محکم‌تر کنید

 برای اینکه کفی کفش سر جای خود قرار بگیرد و از بدنه جدا نباشد، پس از چسب زدن، با استفاده از چکش مخصوص کفاشی، به زیر کفش ضربه بزنید. این کار باعث می‌شود که کفی مانند روز اول سفت و محکم به بدنه کفش چسبیده شود. با چکش کفی را محکم‌تر کنید.

 



برای خشک شدن چسب کفش یک روز زمان نیاز دارید



 

 با استفاده از یک گیره نگه‌دارنده، مانند تصویر زیر، کفی کفش را به بدنه متصل نگه دارید. چسب کفش به یک روز زمان نیاز دارد تا به‌صورت کامل خشک شود. بعد از یک روز، کفش شما مانند روز اول سالم است.



از گیره برای نگه‌داشتن کفی کفش استفاده کنید



ب) تعمیر پارچه پاره کفش

چند مرحله ساده برای رفع پارگی کفش وجود دارد. به ترتیب این مراحل را انجام داده و سعی کنید در انجام آن دقت زیادی صرف کنید تا نتیجه کار تمیز باشد.

کفش را تمیز کنید

با استفاده از یک قیچی، نخ‌های اضافی روی کفش در محل پارگی را ببرید. اطراف محل پارگی را با دستمال مرطوب یا یک اسفنج خیس تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که چسب کفش بهتر عمل کند و ماندگاری بیشتری داشته باشد.  

 

چسب مخصوص را در محل پارگی بزنید

بعداز اینکه سطح کفش و محل پارگی آن را تمیز کردید، چسب مخصوص کفش را در محل پارگی بزنید. بهتر است برای این کار از دستکش استفاده کنید تا دست شما آسیب نبیند. با استفاده از یک چوب بستنی می‌توانید چسب را در محل پارگی پخش‌کنید.

چسب را در محل پارگی بزنید و پخش‌کنید.



یک روز برای خشک شدن چسب زمان نیاز دارید



پس از چسب زدن پارگی کفش، به‌هیچ‌وجه از آن استفاده نکنید. یک روز به چسب کفش زمان بدهید تا کاملاً خشک شود. یک روز کامل کفش را گوشه‌ای بگذارید تا خشک شود.

ج) تعمیر کفش سوراخ

کهنه شدن کفش باعث پارگی و سوراخ شدن سطح کفش می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل از دستورالعمل زیر پیروی کرده و خودتان کفش قدیمی را به بهترین شکل ممکن تعمیر نمایید.

۱. کف کفش سوراخ را تمیز کنید

با استفاده از یک دستمال مرطوب، تمام سطح و مخصوصاً کف کفش را تمیز کنید. خاک و گِل اطراف سوراخ کفش را بیشتر پاک‌کرده و با استفاده از یک سمباده اطراف سوراخ ایجادشده را سمباده بزنید.

کف کفش را تمیز کنید و نزدیک سوراخ آن را سمباده بزنید.

۲. درون کفش را آماده کنید

کفی درونی کفش را از آن خارج کنید. کف درونی کفش خود را با استفاده از نوارچسب داکت بپوشانید. داکت را به اندازه‌ای درون کفش بزنید که تمام کف کفش را بپوشاند. این چسب مانع ورود چسب مایع به درون کفش می‌شود.



نوارچسب داکت را در کف درونی کفش بزنید.



 

۳. روی سوراخ را چسب بزنید

با استفاده از چسب مخصوصی که در روش‌های قبل معرفی کردیم، روی سوراخ را چسب بزنید. این چسب بعد از خشک شدن، سفت شده و مانع ورود مایعات به داخل کفش می‌شود.

روی سوراخ را چسب بزنید.

۴ پس از خشک شدن چسب آن را سمباده بزنید

پس‌از اینکه یک روز کفش را در محلی قرار دادید تا خشک شود، چسب‌های اضافی اطراف سوراخ کفش را سمباده بزنید تا یکدست شود.



پس از خشک شدن چسب، آن را سمباده بزنید



تعمیر کفش آسیب دیده

سوراخ شدن کف کفش، پارگی پارچه و باز شدن کفی آن از متداول‌ترین مشکلاتی است که برای کفش‌ها به وجود می‌آید. با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله گفته شد دیگر نیازی به خرید کفش جدید ندارید و می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

در این مطلب چند راه‌حل ساده برای تعمیر فوری کفش در خانه را شرح دادیم. همچنین لازم است برای دیرتر خراب شدن و کمتر آسیب دیدن کفش‌ها از آن‌ها به روش صحیح مراقبت کنیم. اگر کفش چرمی دارید هر هفته آن را واکس بزنید، بهتر است سطح چرم چرب باشد و از خیس شدن آن نیز جلوگیری کنید. کفش‌های پارچه‌ای خود را به طور مکرر در ماشین لباسشویی نشویید و در هنگام شستن آن با ملایمت پارچه را شستشو دهید. به این شیوه از خراب شدن کفش پیشگیری می‌کنید.