اموزش تمیز کردن انواع کفشها از 0 تا 100

شاید شما هم کفشهایی زیادی دارید که لکه و کثیفی در قسمت های مختلف کفش هایتان افتاده که دوست داشته باشید بدانید چطور انها را بصورت اصولی تمیز و دوباره قابل استفاده کنید. پس این مقاله را همراه مجله مد و پوشاک استایل برتر باشید

گام اول تمیز کردن کفش

برای شروع کار به چند وسیله نیاز داریم

  • اب ملایم و گرم
  • جوش شیرین
  • برس پلاستیکی کفش (قابل تهیه در مغازه تعمیرات کفش)
  • برس مویی کفش (قابل تهیه در مغازه تعمیرات کفش)
  • مسواک کهنه که استفاده نمیشه
  • جوش شیرین

برای تمیز کردن کفشها باید دقت بسیاری به کار بگیرید، عدم دقت کافی باعث اسیب دیدن به نکات مختلف کفش خواهد شد.جنس رویه کفشها چندین نوع می باشند از جمله چرم طبیعی،چرم مصنوعی،سوییت(جیر)،ورنی،هورس… .. که در ادامه مقاله به تک تک انها خواهیم پرداخت.

کفش های با جنس چرم مصنوعی

برای رفع جنس های چرم مصنوعی یا ورنی مصنوعی از دستمال تمیز یا پنبه اغوشه به بنزین برای لکه های روغنی چسبی استفاده کنید(البته برای جنس های با رنگ تیره)برای براق کردن جنسی که کدر شده است از واکسهای روغنی مصنوعی که شرکت های خوب انها ساتل و سیلور می باشد. استفاده کنید

در رنگهای سفید در جنس مصنوعی بیشتر توصیه میشود از پولیش های واکسی استفاده کنید که با واکس سفید شناخته میشود که برندهای نام برده این نوع روهم دارند.

می توانید انواع کفش مردانه چرم طبیعی و مصنوعی را در فروشگاه اینترنتی استایل برتر مشاهده فرمایید

کفش با جنس چرم مصنوعی

تمیز کردن جنس رویه چرم طبیعی

ترکیب از آب ویلرم و جوش سفید به اندازه مناسب نه زیاد و نه کم باهم ترکیب کنید، این کار را در تمام قسمت های رویه انجام دهید و قسمتهایی که لکه عمیقی دارند از جوش شیرین استفاده کنید، بعد منتظر بمانید تا رویه کاملا خشک شود.حالا نوبت واکس هستش بسیار دقت فرمایید به هیچ انواع از واکس های مصنوعی نفتی استفاده نکنید چون باعث خشکی جنس چرم طبیعی شده و در استفاده بلند مدت چرم رو از بین خواهد برد، بهترین نوع واکس از شرکت ستاره می باشد،که توصیه میشود. بعد از خشک شدن کامل رویه جنس تمام رویه کفش رو بصورت یکپارچه واکس کنید و بگذارید از شب تا صبح بماند.

برای مشاهده و خرید محصولات کفش تخت زنانه رسمی،طبی،روزمره می توانید از این قسمت استفاده کنید.

 

کفش چرم طبیعی زنانه

تمیز کردن جنس جیر (سوییت)

جنس جیر را می توان احساس ترین و ظریف نام گذاشت،خوب اما جای نگرانی نیست،برس مویی و پلاستیکی را که تهیه نموده اید بکار بگیرید، ابتدا با استفاده از برس پلاستیکی زبر بصورت مرتب از قسمت بالا به پایین روی لکه و قسمت های مختلف کفش بکشید(بطور یکنواخت نه رفت برگشتنی)، بعد یک دور کامل از برس مویی استفاده کنید،اگر لکه ها باز پا برجا هستند سوهان ناخن و سرکه سفید را بکار بگیرید، در اخر هم 1 اسپری جیر تهیه کنید،دقیقا دقت کنید همرنگ کفش شما باشد، تمام رویه را اسپری کرده بگذارید از شب تا صبح بماند تا خشک شود.

کفش جیر

تمیز کردن کفشهای پارچه ای

برای تمیز کردن جنسهای پارچه ای ابتدا رویه کفش را با اب مرطوب و نمناک کنید،بعد با استفاده از مسواک یا یا برس پلاستیکی زبر با ارامی قسمت های پارچه ای را بسابید،سپس باید ترکیب محلول جوش شیرین با اب استفاده کنید، حالا وقت ابکشی کفش می باشد، اگر باز لکه ها و کثیفی پا برجا هست از ماشین لباس شویی باید استفاده کرد که اموزش نحوه صحیح شستن کفش در ماشین لباسشویی در مقاله امده می توانید مطالعه فرمایید.

کفش پارچه ای

نحوه تمیز کردن کفش های ورزشی

تمیز کردن کفش های ورزشی که روی انها از جنسهای مواد مصنوعی و الیاف مصنوعی(تور) بکار رفته است،بیشتر شبیه جنس پارچه ای است، ابتدا با استفاده از مسواک به همراه ماده شوینده قسمت های غیر توری کفش را مسواک بزنید و چند دقیقه بعد ابکشی کنید از اسفنج نرم هم می توانید بکار ببرید، حال وقت تمیز کردن قسمتهای توری کفش می باشد، که باید از ماشین لباس شویی کمک بگیرید، اموزش نحوه شستن کفش در ماشین لباس شویی در مقاله امده می توانید مطالعه فرمایید.

برای خرید کفش اسپرت زنانه در استایل برتر می توانید از این قسمت وارد صفحه محصولات مرتبط شوید.

و برای مشاهده و خرید کفش اسپرت مردانه از این لینک می توانید استفاده فرمایید.

کفش ورزشی

فروشگاه اینترنتی کیف و کفش – مردانه ،زنانه، بچه گانه – استایل برتر