صندل انگشتی

شناخت یک صندل خوب

هر ساله با ورود فصل تابستان و هوای گرم کفش های صندل محبوبیت بسیاری پیدا می کنند و اغلب مردم برای خرید یک صندل خوب و ایده آل به بازار می یایند تا صندل مورد نیاز و با متناسب مورد نیاز و بودجه خود را خریداری کنند، در این مقاله همراه مجله مد و پوشاک استایل برتر باشید تا به چند نمونه از صندل های رایج بپردازیم

تاریخچه ی صندل

در زمان های گذشته وقتی که هنوز کفش و صندل وجود نداشت، برای اینکه پای انسان دچار آسیب و صدمه نشود از وسایلی که در دسترس انسان ها بود مانند پوست حیوانات، علف ها و پوست درختان به پاهای خود می پیچیدند. با این کار از پای خود محافظت میکردند و نیز میتوانستند راحت تر به دنبال شکار بدوند. در مناطق گرمسیری و سرد سیری نوع ساخت صندل ها متفاوت بود به عنوان مثال در مناطق سرد سیری و ناحیه هایی که آب و هوا سرد داشتند از پوست حیوانات که باعث گرم شدن پاها می شود استفاده می کردند و در مناطقی که آب و هوای گرمی داشت و گرمسیر بودند از پوست درختان و گیاهان و همچنین علف استفاده می کردند تا سبب خنک شدن پا شود. این تفاوت در آب و هوا باعث بوجود آمدن انواع مختلف پاپوش شد که انسانها برای پوشش پا استفاده میکردند.

صنرل قدیمی بافت شده در کشور ایران سال ها قبل از میلاد از انواع چرم ها برای ساخت صندل استفاده می شد، که با سلیقه ی آن روز ها ساخته و استفاده میشد. ایرانیان باستان در تولید و ساخت صندل بسیار با سلیقه و با ابتکار کار میکردند و این تولید یک صنعت مهم در زمان خود بود. امروزه هم صندل ها در انواع طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارد مانند: صندل طبی زنانه، صندل دخترانه، صندل لژدار، صندل تخت، صندل مردانه، صندل بچه گانه و صندل پسرانه از انواع صندل ها می باشند که تولید می شوند، صندل ها بهترین انتخاب برای استفاده در فصل تابستان می باشد.

اجزاء تشکیل دهنده صندل

  • رویه که قسمت بالایی صندل میباشد و ظاهر اصلی و نمایان صندل است
  • بند موجود در صندل که دور پا میفتد و ممکن است در برخی از انواع صندل وجود نداشته باشد.
  • کفی قسمتی از صندل است که با زمین تماس دارد و اصولا از جنس لاستیک میباشد که آج دارد.
  • یک لایه هم بین رویه و کفی است که با کف پا در تماس است و باید جنس مناسب داشته باشد و بسته به نوع مصرف آن ممکن است پهن یا نازک، قوس دار یا تخت، نرم یا سفت باشد. این قسمت از صندل باید مناسب با سن ، قد، جنسیت، قوس پا و ویژگی های پای استفاده کننده باشد.

صندل لژدار

صندل های لژدار به دلیل بلند بودنشان جذابیت و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به صندل های تخت دارند، این صندل به دلیل قوصی که در قسمت های جلو دارند راحتی محسوسی ایجاد میکنند، و جز صندل های طبی به شمار میایند، صندل های لژدار برای افرادی که قد کوتاهی دارند می تواند یک انتخاب بسیار خوبی باشد.

صندل ها در انواع و اقسام مختلف هستند که هر کدام مدل و طراحی منحصر به فرد خود را دارند، صندل لژدار زنانه انتخاب خوبی برای زمانی است که می خواهید قد بلند به نظر برسید ولی تمایلی به صندل های پاشنه بلند ندارید. صندل لژدار زنانه علاوه بر زیبایی خاصی که دارد بسیار راحت هستند و می توانید از آن ها در مدت زمان زیادی استفاده کنید بدون اینکه دچار کمر درد یا پا درد شوید. صندل لژدار تنوعات زیادی دارد یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین صندل های لژدار صندل لژدار ساده می باشد، وقتی که این صندل را به پا می کنید هیچ نوع فشاری را حس نمی کنید و راحت هستند با توجه به اینکه این نوع صندل ها برای پیاده روی ها مناسب می باشد ولی برای مراسم ها و میهمانی ها کاربرد ندارد.

زیره صندل یکی از مهمترین  بخش های تشکیل دهنده صندل میباشد چون کف پا مستقیم بر روی آن قرار دارد و تمام وزن وقتی بر روی کف پا میفتد در نتیجه جنس و اندازه لژ صندل بسیار مهم است. از آنجایی که پا قلب دوم آدمی است باید بیشتر هوای آن را داشته باشیم. زیره کفش با توجه به شرایط محیطی و شخص استفاده کننده ویژگی خاص خودش را دارد.

یکی دیگر از انواع صندل لژدار زنانه، صندل لژدار مبلی می باشد، این نوع صندل نه تنها در پاشنه ارتفاع دارد بلکه در قسمت پنجه هم  ارتفاع دارد که راحتی زیادی دارد و مناسب میهمانی ها و تفریحاتی که بیرون از شهر هستند که در فصل تابستان است. صندل لژدار در انواع جلو بسته و جلو باز موجود هستند که به نوع سلیقه ی خانم ها در طرح های مختلف تولید میشوند. صندل لژدار را میتوان در مدت زمان زیادی به پا کرد و احساس خستگی و یا درد نداشته باشیم، لژها در این نوع صندل ها شکل های متفاوتی دارند در بعضی صندل ها ممکن است که لژ از پنجه تا پاشنه ی پا کشیده شود و یا فقط در قسمت پاشنه باشد.

صندل لژدار

صندل تخت

صندل تخت یا صندل های تک لایه که کاملا صاف هستش، اغلب دیزاین خوبی دارند و روی آنها از بند های ظریف کار شده، این نوع صندل مناسب پاهای ظریف می باشند یکی از معایت صندل های تخت به دلیل داشتن زیره تخت از راحتی خوبی در استفاده بلند مدت برخوردار نیستن و می تواند پا را خسته کند.

در فصل تابستان صندل تخت بهترین گزینه می باشد، این نوع صندل در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شود که بسیار هم طرفدار دارد، صندل تخت که بدون پاشنه و جلو باز هستند و بسیار راحت می باشد و می توان در هر مکانی از آن ها استفاده کرد و هنگامی که می خواهید فعالیت های زیادی انجام دهید این صندل مناسب است، صندل تخت اگر بتواند قوس پا را به خوبی پر کند می شود در پیاده روی هم استفاده کرد.

صندل های تخت تنوع زیادی دارد مانند صندل تخت لا انگشتی، صندل تخت  Tشکل که هر کدام را با توجه به سلیقه ی خود می توانید استفاده کنید در مکان هایی مانند استخر و یا ساحل صندل تخت لا انگشتی بهترین گزینه می باشد. صندل تخت با شلوار های جین استایل خوبی برای شما به همراه می اورد.

صندل رکابدار زنانه قهوه ایصندل تخت

صندل طبی

صندل های طبی که مدل های عام پسندی دارند و اصول های استاندارد در آنها رعایت شده است، اکثر صندل های طبی دارای زیره نرم و تولید شده از مواد اولیه پلی اورتان در زیره آنها بکار رفته است و دارای پد، و خار پاشنه در قسمت پاشنه هستند، و مناسب استفاده در ادارات، بیمارستان، و محل کار است.

یک اصل کلی در طراحی صندل طبی وجود دارد وآن هم این است که صندل طبی باید قوس پا را بپوشاند تا باعث خستگی و هم چنین سبب ایجاد تاول در انگشتان نشود. خانم هایی که دچار کمردرد، دیسک کمر، درد زانو ها و کسانی که خار پاشنه دارند و یا عمل پیوند زانو انجام داده اند با  مشورت گرفتن از پزشک خود می توانند از صندل طبی استفاده کنند.

از دیگر ویژگی های صندل طبی زنانه پاشنه آن می باشد، پاشنه ی صندل های طبی زنانه باید به اندازه ی استاندارد باشد یعنی نه آنقدر بلند و نه آنقدر کوتاه باشد که باعث کمر درد و پا درد نشود، برای خرید صندل طبی زنانه باید به این موضوع توجه داشته باشید که پنجه ی صندل گرد باشد تا پا احساس راحتی کند و مشکلاتی مانند هالوکس و میخچه به وجود نیاید، هم چنین صندل طبی زنانه باید وزن کمی داشته باشد در واقع باید سبک باشد.

صندل طبی زنانه

صندل یا دمپایی

اخیرا دمپایی های توسط برند های خوب ایرانی طراحی و تولید شده اند، که بیشتر محوریت استفاده روزمره را دارند، اغلب در سال های گذشته دمپایی ها را در مراسم ها مجالس و روفرشی استفاده میشد، اما حال مردم بجای صندل های رکابدار از دمپایی بدون رکاب استفاده میکنند.

دمپایی 2بند زنانهتفاوت صندل با دمپایی در بند یا رکابی که در محصول به کار میرود می باشد، هر کفش بازیی که توسط بند یا رکابی که قسمت مچ پا را چفت میکنند صندل نامیده میشود.

صندل مردانه

برای خرید و انتخاب صندل مردانه باید به نکاتی توجه کرد مانند: سایز و اندازه ی مناسب، فاصله ی بین بند و لبه، مهم ترین نکته برای انتخاب صندل مردانه توجه به کفی و تخت آن است تا محافظ خوبی برای پاها باشد و موجب درد در کمر و پا نشود. برای خرید صندل باید به فرم پاها هم توجه داشت و فقط نباید به ظاهر و زیبایی آن توجه داشت، اگر صندل ها زیره شان ضخامت کمتری داشته باشند باعث ایجاد خستگی و پا درد می شود.

چند پیشنهاد برای خرید صندل داریم به عنوان مثال کسانی که انگشت های بلندی دارند باید از کفش و یا صندل های  کشیده استفاده کنند و هم چنین کسانی که انگشتان کوتاهی دارند از صندل های پنجه گرد استفاده کنند ، یک صندل مناسب باید از رویه، پاشنه، انگشت و کف پا به خوبی محافظت کند. بد بودن جنس کفی یا رویه و یا پاشنه تاثیر بد بر روی بدن میگذارد، و ممکن است باعث ایجاد درد در کمر، پا، زانو، ساق و حتی خستگی بیش از حد شود.

برای آنکه هنگام راه رفتن با صندل تعادل داشته باشید باید از نوع بند دار آن خریداری کنید و جنس بند ها طوری باشد که باعث زخم و تاول در پا نشود. زیره ی صندل باید خیلی سفت و محکم نباشد تا در رانندگی و پیاده روی دچار مشکل نشویم،  صندل هایی که جنس زیره ی آن ها از جنس چرم است نرم و بسیار راحت است و به راحتی هم خم می شود، صندل اگر بیش از اندازه منعطف باشد و یا خم شود در کف پا احساس درد می کنید.

جنس زیره ی صندل اگر از جنس لاستیکی باشد به آسانی از جاهایی که خیس است لیز می خورد و گرمای زمین را به پا انتقال می دهد که این موضوع در فصل تابستان بسیار ناخوشایند می باشد، بهترین جنس صندل چرم طبیعی است که هم دوام زیاد و زیبایی دارد و باعث می شود که پاها در صندل بوی عرق به خود نگیرد. هم چنین اگر جنس صندل از چرم مصنوعی بود هم مشکلی ندارد و به اندازه ی چرم طبیعی دوام زیادی دارد  ولی باید از آن به خوبی در شرایط مناسب نگهداری کنید.

برای پاهای ظریف و باریک توصیه  می شود از صندل مردانه  ورزشی از نوع چسبی آن استفاده کنید تا بتوانید اندازه ی دلخواه خود را انتخاب کنید، برای آقایانی که پاهای بزرگی دارند صندل های که پوشش بالا و حاشیه ای ندارند بهترین گزینه برای انتخاب می باشد  تا پاها احساس راحتی داشته باشند، صندل مردانه انواع مختلفی دارند مانند صندل مردانه بند دار، صندل مردانه جلو بسته، صندل مردانه اسپرت، صندل مردانه لا انشگتی و صندل مردانه جلو باز

صندل مردانه جلو باز

از بهترین نوع صندل ها می باشد البته فقط باید در جاهایی که صاف هستند استفاده شوند به دلیل اینکه جلو باز هستند محافظت کمتری  از پاها دارند ولی در فصل تابستان گزینه ی خوبی می باشد برای رده سنی های مختلفی می باشد.

صندل مردانه جلو بسته

این نوع صندل به دلیل مدل و طراحی که شده است طرفداران کمی دارد ولی به دلیل اینکه جلو بسته هستند از صدمه رسیدن به پاها جلوگیری می کند.

صندل انگشتی

صندل انگشتی به دلیل طراحی و مدلی که دارد در بین نوجوانان و جوانان طرفدارن زیادی دارد و انتخاب خوبی برای فصل گرما می باشد. این نوع صندل در قدیم بیشتر در کشور ژاپن استفاده میشده است.

صندل مردانه اسپرت

این نوع صندل گزینه ی مناسبی برای کارهایی مانند پیاده روی می باشد، صندل اسپرت دارای دوام بیشتری نسبت به دیگر صندل ها می باشد و آن هم به این دلیل که زیره و رویه ی این صندل ها از جنس محکم ساخته میشوند تا در فشارهای ناشی از پیاده روی تند و یا حتی دویدن آسیب نبینند.

صندل مردانه مشکیصندل بچه گانه

برای خرید صندل بچه گانه باید به نکات مهمی توجه داشت و به آن اهمیت داد، کودکان به دلیل اینکه در حال رشد هستند و سریع صدمه و آسیب می بینند باید دقت زیادی در خرید کفش و یا صندل بچه گانه داشته باشیم. صندل بچه گانه باید نرم، سبک و راحت باشد چون اگر کفش نا مناسبی خریداری کنید به دلیل اینکه کودک در مرحله ی رشد است باعث بد فرمی پاها میشود، صندل های چسب دار بهترین نوع صندل بچه گانه می باشد به خاطر اینکه هنگام پوشیدن کودک اذیت و می شود و به راحتی می تواند با آن راه برود. برای کودکان باید صندلی را انتخاب کرد که اندازه ی پاهای کودک باشد چون اگر صندل بزرگ را انتخاب کنید هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست میدهد و یا هنگان دویدن زمین میخورد و باعث صدمه می شود و یا ممکن است کف پاها صاف شود.

صندل پسرانه

صندل های موجود در بازار بسته به نوع مشتری و مصرف کننده آن ساخته میشوند که مخصوص به کاربر همان صندل میباشد به طور مثال برای سنین پایین پسرها میتوان از صندل پسرانه که با توجه به رنگ و اندازه پای آن سن ساخته میشود. یا برای دختران در جوان که نوع صندل دخترانه تولید میشود باید سلایق این قشر در نظر گرفته شود و معمولا از رنگ های شاد و دخترانه استفاده میشود. در این نوع حتما باید سایز پای آنها در نظر گرفته شود چون سایز بزرگ به درد نخواهد خورد و قطعا به فروش نخواهد رفت. تولید کنندگان با توجه به این نکات به مشتریان خود خدمت رسانی میکنند.

صندل پسرانه رکابدار مشکیصندل بچه گانه دخترانه

صندل های لا انگشتی یکی از انواع صندل بچه گانه دخترانه محسوب می شود که در بین خانم ها طرفدارن زیادی دارد و مناسب فصل تابسنان است و برای استفاده در ساحل مناسب هستند، این صندل ها کفه ی فومی و یا ابری  دارند اگر می خواهید که دوام بیشتری داشته باشند و مدت زمان بیشتری از این صندل استفاده کنید باید از نوع چرمی آن تهیه کنید که دوام بیشتری دارد. بیشتر صندل بچه گانه دخترانه که تولید میشوند ساختاری دارند که موقع استفاده مشکلی برای پا ایجاد نکنند و از راحتی محسوسی برخوردارند.

                              صندل دخترانه کرم