زیره کفش

زیره کفش ها از چه موادی هستند!

امروزه با پیشرفت صنعت و تولید، کفشها از زیره های متفاوتی بهرمند هستند، که مزایا و معایب خود را دارند، زیره کفشی هست که از نظر کیفی بسیار بالا بوده اما دارای وزن سنگینی می باشد، یا بالعکس، زیره استفاده شده در کفشها به سبک و نوع کفش متفاوت می باشد،به طور مثال زیره کفش ورزشی با زیره کفش چرم مجلسی متفاوت در ساختار و نوع آنها می باشد، در این مقاله همراه مجله مد و استایل برتر باشید، تا زیره انواع کفشها را بشناسیم.

زیره پلی اورتان یا پیو (p.u)

زیره پیو دارای وزنی مناسب و انعطاف پذیری بالایی می باشد، زیره پیو در اصل ترکیبی از 2 مایع تحت فشار بالا در قالب مخصوص زیره کفش تزریق و پرس شده است، مواد استفاده شده در پیو از پلی اتری و پلی استری می باشد، زیره پیو یک پلیمر بسیار مستحکم و بادوام است، این زیره در انواع مدل های کفش راحتی مردانه، کالج مردانه، صندل مردانه و زنانه و همچنین در انواع کفش بچه گانه مورد استفاده قرار میگیرد.

از ویژگی های مهم زیره پیو می توان سبک بودن زیره که باعث میشود محصول نهایی سبک تولید شود

منعطف بودن و نرمی

مستحکم بودن در شرایط آب و هوایی سرد و گرم

زیره کفشزیره تی پی یو (T.pu)

زیره تی پی یو دارای تکنولوژی بالاتری نسبت به زیره پیو دارد، زیره تی پی یو ترکیبی از موادهای استفاده شده در پی یو و مواد ترمو می باشد، وزن زیره تی پی یو بسیار سبک حتی سبکتر از زیره پی یو می باشد، می توان وزن معادل بین 190 تا 390 کیلو گرم را برای هر جفت تخمین زد، امکان شکستگی در تی پی یو بسیار پایین می باشد، انعطاف پذیری تی پی یو به دلیل استفاده از مواد ترمو در آن پایین می باشد، اما مزیت مواد ترمو باعث افزایش کیفی آن میشود.

از ویژگی های تی پی بو می توان:

قدرت اصطحکاک بالا

مقاوم در برابر سایش

سبک بسیار سبک

احتمال شکستگی پایین

زیره کفش قهوه ای

زیره پی وی سی P.v.c

شاید ارزان ترین و متداول ترین  نوع زیره را می توان از نوع پی وی سی نام برد، زیره پی وی سی قابل انعطاف نیست، و خشک است، وزن سنگی نسبت به زیره های پی یو  و تی پی یو دارد، و در آب هوای های سرد و گرم واکنش نشان نمی دهد و خشکی خود را نگه می دارد، امکان شکستی در زیره پی وی سی بالا می باشد، دارای عایق حرارتی متوسطی می باشد، امکان سایش به دلیل خشکی در آن وجود ندارد، دارای اصطحکاک متوسطی می باشد. در محصولات کفش راحتی زنانه و کالج زنانه بیشتر به کار می رود.

زیره کفش تختزیره ترمو 

معمولا زیره هایی که از مواد ترمو ساخته میشوند، دارای کیفیت بالایی است، ولی وزن آنها کمی بالا می باشند (البته این سنگی موقع دست گرفت کفش مشهود میشود) مواد زیره ترمو بسیار خشبو می باشد، که در همان ابتدای نظر شما را جلب میکند، این خش بو بودن تا حدودی می تواند باعث جلوگیری از بوی بد پا میشود، در مواد ترمو میتوان از ترکیب رنگهای متفاوتی استفاده کرد به شکلی که قسمتی از زیره به یک رنگ و قسمت دیگری به رنگ دیگری می باشد، که با کمی خلاقیت در تولیدکننده یا طراح مدل کفش زیبایی 2 چندانی به کفش می دهد، شکستی در زیره ترمو بسیار پایین است و ندرد دیده میشود، زیره ترمو بیشتر در کفش های مردانه استفاده میشود، امکان سایش در زیره ترمو وجود ندارد، ترمو دارای عایق حرارتی می باشد که باعث جلوگیری از انتقال حرارت زمین به پا میشود.

3عدد زیره کفشزیره کفش لاستیک

زیره لاستیک همانطور که از اسمش پیداست از مواد لاستیک تولید شده است، برای درک بهتر موضوع مواد استفاده شده در تایر ماشینها از این نوع مواد ها هستند، زیره لاستیک از نظر کیفی و شکنندگی بسیار عالی می باشد، و شکستگی در این نوع زیره دیده نمیشود، سایش یا خوردگی در لاستیک وجود ندارد مقاوم در انتقال هوای گرم و سرد می باشد، از معایب زیره لاستیک می توان از خشکی آن گفت که کمی خشک و سفت می باشد، زیره لاستیک همانند زیره ترمو سنگین می باشد، زیره لاستیک اغلب روی انواع کفش مردانه نیم بوت مردانه مورد استفاده قرار میگیرد.

کفش چرم مردانه

با خواندن مطالب بالا متوجه خواهید شد، زیره کفشها متنوع می باشند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، نکته پایانی که باید گفت در مورد تولیدکنندگان زیره کفش می باشند، به تازگی به دلیل افزایش قیمت ارز و افزایش آن در مقابل پول ملی، قیمت مواد اولیه زیره به شدت بالا رفته، از طرفی هم بعضی تولیدکنندگان کفش از مواد ترکیبی کهنه با موادهای زیره استفاده میکنند که این باعث شکستگی زیره کفشها میشود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 23
دوست نداشتم: 21
میانگین امتیازات: 1.1

9 دیدگاه در “زیره کفش ها از چه موادی هستند!

سلام. به غیر از این زیره ها زیره پلیمر. و زیره eva نیز وجود دارد که اشاره ای نکرده بودین . ولی در کل مقایسه خوبی بود بین انواع زیره ها. بنده تولید کننده کفش از نوع زیره پی یو هستم

سلام و احترام
بله زیره های ای وی ای و پلیمری هم هستند که در بروز رسانی آینده مقاله به آنها هم خواهیم پرداخت

سلام برای خرید وسفارش زیره میتونیم از واتساپ ارتباط داشته باشیم اگه بله لطفا شماره تلفن به شماره ۰۹۱۴۵۰۰۰۴۰۰اطلاع دهید

با سلام و احترام
در این مقاله فقط به معرفی اشنایی با زیره های کفش پرداخته شده و محصولی برای فروش موجود نمی باشد

سلام خسته نباشید؛ من به موسیقی راک علاقه دارم می‌خواستم یک بوت چرم زنانه در این سبک بخرم؛ به نظرتون مدل بوت بایکر مناسب هست؟!

سلام، تامین کننده خوبی دارید معرفی بفرمایید .

با سلام احترام
این مقاله صرفا جهت اشنایی با مواد استفاده شده در زیره کفش هستش، و اطلاعی از تامین کنندگان نداریم

سلام. کدام زیره بعد از مدتی لستفاده رنگش تغییر میکنه و زرد میشه؟ چطوری تشخیص بدیم که کدوم زیره زرد نمیشه؟

سلام و احترام
زیره هایی که بعد از مدتی از سفیدی به زرد تبدیل میشن از مواد پلی اورتان تشکیل شدند، دلیل تغییر رنگ انها هم استفاده از مواد و ترکیب ناخالصی با مواد اصلی هستش، که به دلیل گران شدن بیش از حد مواد اولیه، بعضی از تولیدکنندگان زیره دست به این کار میزنند تا قیمت زیره تمام شده ارزانتر دربیاد. (درکل مواد اولیه پلی اورتان “اصلی” بسیار خوب هستش)
توصیه میشه که اگر کفشی با زیره پلی اورتان خریداری میکنید از برند معتبر باشه، تا در زیره هایی که دارای رنگ سفید هستند این مشکل پیش نیاد.
به مواد پلی اورتان پیو هم گفته میشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *