خرید کفش مدرسه

نکته‌های مهم در خرید کفش مدرسه

برخی پدر و مادرها این نگرانی را دارند که هنگام خرید کفش مدرسه باید به چه نکاتی توجه کنند؟ چه کفشی بخرند که به پای فرزندشان آسیب نزند؟ این مقاله به شما والدین همیشه نگران اختصاص دارد! ما مهم‌ترین نکته‌های خرید کفش مدرسه را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. 

خرید اینترنتی کفش بچه گانه دخترانه

 

یک نکته بسیار مهم در خرید کفش مدرسه

قبل از اینکه به بررسی نکته‌های مهم خرید کفش بچه گانه بپردازیم، یک نکته مهم را تأکید می‌کنیم. هرگز برای فرزندان کفش‌های کارکرده یا به‌اصطلاح دست دو نخرید! کفش‌ها با قالب پا سازگاری پیدا می‌کنند. گذاشتن پای فرزندتان در کفشی که با قالب پای دیگری مطابقت یافته، تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت. کفش نامناسب می‌تواند باعث تضعیف عضلات و رباط پا شود و نتیجه آن چیزی جز عدم تعادل در هنگام ایستادن نیست. کفش‌های کارکرده ممکن است احتمال ایجاد مشکلاتی نظیر درد پاشنه پا، شکستگی‌ها و … را افزایش دهند.

 



کفش ایرانی: کفش شمس تبریز



چرا خرید کفش مناسب برای مدرسه مهم است؟

فرزندان شما در سن رشد قرار دارند و پای آن‌ها همواره در حال تغییر سایز است! به همین دلیل خرید کفش مدرسه برای کودکان از خرید کفش برای بزرگ‌سالان دشوارتر است! یک جفت کفش مناسب به حفظ سلامت مفاصل، رباط‌ها و استخوان‌های ظریف پای فرزندانتان کمک خواهد کرد! علاوه بر آن کفش خوب و ایدئال احتمال زمین خوردن و آسیب دیدن فرزندتان را کاهش می‌دهد.

بااینکه برخی از والدین هنگام خرید کفش بچگانه برای مدرسه کفش‌های ورزشی و کتانی را در اولویت قرار می‌دهند! مطالعات جدید حاکی از آن است که کفش‌های ساده می‌توانند جهت رشد پاهای کودکان بهتر باشند! توصیه می‌شود حتی در پارهای از مواقع قبل از خرید کفش مدرسه با دکتر فرزندتان مشورت کنید.

خرید کفش مدرسه از فروشگاه‌ کفش کودکان

در صورت امکان کفش مدرسه فرزندتان را از فروشگاه‌هایی بخرید که به‌طور تخصصی به فروش کفش‌های کودکان می‌پردازند.

  • در برخی از این فروشگاه‌ها کارشناسانی حضور دارند که به شما در انتخاب کفش مناسب مدرسه یاری می‌رسانند.
  • یک فروشنده متخصص و باتجربه قادر است بسیاری از دغدغه‌های شما در هنگام خرید کفش برای مدرسه را برطرف سازد.
  • همچنین خرید هرساله از همان فروشگاه کارتان را ساده‌تر خواهد کرد زیرا پرسنل فروشگاه با مشخصات فرزندتان و کفش مناسب وی آشنایی پیدا کرده‌اند.

خرید کفش اسپرت پسرانه

 

خرید کفش مدرسه راحت و انعطاف‌پذیر

بسیاری از کودکان تمایل به پوشیدن کفشی که والدین برایشان برگزیده‌اند، ندارند! اما پدر و مادرها در هنگام خرید کفش مدرسه باید روی نظر خود پافشاری کرده و کفشی راحت و باکیفیت را برای فرزندشان انتخاب کنند! فرزند شما باید روزهای طولانی این کفش را بپوشد و به بازی و سایر فعالیت‌های مدرسه بپردازد.

چند نکته:

  • کفش مدرسه را از برندهای معتبر و مدل‌های باکیفیت برگزینید. اکثر کفش‌های ارزان‌قیمت از مواد اولیه بی‌کیفیتی ساخته می‌شوند که این برای سلامتی فرزندتان اصلاً خوب نیست.
  • از وزن کفش و نرمی و انعطاف‌پذیری آن غافل نشوید. کفش مدرسه باید جنسی مقاوم به‌خصوص در ناحیه پاشنه پا داشته باشد تا از پای کودک در مقابل آسیب‌های احتمالی محافظت کند.
  • لایه رویی کفش هم می‌بایست انعطاف‌پذیر و نرم (از جنس چرم) باشد.
  • قسمت کفی کفش مدرسه هم بهتر است از جنس لاستیک بوده و دارای دوردوزی باشد.

اندازه‌گیری اصولی پا هنگام خرید کفش مدرسه

فرزندتان را در زمان خرید کفش مدرسه حتماً به همراه خود به فروشگاه ببرید! این مسئله بسیار مهم است که پای کودک به‌درستی اندازه‌گیری شود تا در کفش احساس راحتی کند. وقتی والدین کفشی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از اندازه واقعی پای فرزندشان می‌خرند، درواقع احتمال ابتلا به بیماری‌های بخش‌های مختلف پا نظیر مچ، قوزک و همچنین زانو را افزایش می‌دهند.

  • یک قاعده کلی برای خرید کفش مدرسه این است که باید به اندازه عرض یک انگشت بین انتهای کفش و پاشنه پای فرزندتان فاصله وجود داشته باشد.
  • وقتی کودکتان کفش را می‌پوشد، می‌بایست اطراف کفش را فشار دهید تا مطمئن شوید که انگشتان پا فضای کافی داشته و آزاد هستند.
  • توجه داشته باشید که کفش مدرسه را با جورابی که کودک قرار است برای مدرسه بپوشد اندازه بگیرید. به همین منظور وقتی به خرید کفش مدرسه می‌روید به فرزندتان بگویید جوراب مدرسه را بپوشد.
  • بهترین زمان برای خرید کفش اسپرت بچه گانه

  • بهترین زمان جهت خرید کفش برای کودک در پایان روز (غروب) است. زیرا در پایان روز به علت فعالیت و دلایل دیگر پای کودکان کمی دچار تورم می‌شود. به‌این‌ترتیب شما در بزرگ‌ترین حالت پا اقدام به خرید کفش خواهید کرد.
  • هر دو پای کودک را اندازه بگیرید. این بسیار رایج است که در برخی کودکان یکی از پاها نسبت به دیگری سریع‌تر رشد می‌کند. از این‌ رو با اندازه‌گیری هر دو پا می‌توانید کفش مدرسه را کاملاً مناسب پای فرزندتان انتخاب کنید.

کتانی بچه گانه دخترانه

 

خرید بیش از یک جفت کفش مدرسه

خیلی خوب است که برای فرزندتان دو جفت کفش مدرسه بخرید تا بتوانند به‌تناوب استفاده کنند. نه‌تنها کفش‌ها نیاز به نفس کشیدن دارند بلکه پای فرزندتان هم به این تعویض کفش نیاز دارد. تعویض کفش مدرسه می‌تواند از مشکلاتی نظیر سایش پا، ایجاد تاول و … بکاهد.

اندازه‌گیری پای کودکان

کودکان خیلی سریع رشد می‌کنند و پای آن‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیست. فرزندان بزرگ‌تر معمولاً در صورت تنگ شدن کفش این مسئله به والدین خود خواهند گفت ولی کوچک‌ترها قادر به این کار نیستند. بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند که پس از خرید کفش در زمان استفاده کودک از آن، همواره پای کودک را اندازه‌گیری کنید تا از مناسب بودن کفش مطمئن شوید.

با دیدن برخی نشانه‌ها به‌راحتی خواهید توانست نامناسب بودن کفش مدرسه فرزندتان را تشخیص دهید:

  • وجود تاول در پای کودک
  • سرخی و کبودی پای کودک
  • گریه کودک در هنگام پوشیدن کفش مدرسه
  • امتناع کودک از پوشیدن کفش مدرسه

خرید کفش مدرسه

خرید کفش مدرسه برای کودکان

قبل از خرید کفش بچه گانه همیشه این را به یاد داشته باشید که فرزند عزیزتان قرار است در هفته بیش از 30 ساعت از این کفش استفاده کند! پس بسیار مهم است که کفش مدرسه راحت و مناسب باشد و در رشد صحیح پای کودک خللی ایجاد نکند.

مدرسه یکی از مهم‌ترین محیط‌هایی است که کودکان در آن وقت می‌گذرانند و با توجه به عدم حضور والدین در مدرسه بهتر است تمامی تدابیر برای داشتن روزی شاد و بدون آسیب برای کودک فراهم شود. یکی از مواردی که به مراقبت از کودک بدون حضور شما کمک می‌کند استفاده از کفش مناسبی است که موجب زمین خوردن یا پیچ خوردن پای فرزندتان نشود و به او احساس راحتی و آرامش دهد. خرید فشی مناسب و با سایز دقیق به کودکتان برای مراقبت از خودش کمک کرده و از آسیب دیدگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.