کفش پاشنه دار قرمز پای مدلینگ

معایب و مزایای کفش پاشنه دار

کفش پاشنه دار اعتماد به نفس بالایی رو در فرد استفاده کننده ایجاد میکند، کفش های پاشنه دار تنوع های بسیاری دارند; انواع کفش پاشنه بلند مجلسی، کفش پاشنه دار روزمره، و انواع کفش پاشنه دار رسمی ادارای، با شناخت آنها می توانید کفش پاشنه دار که متناسب به نیاز شما می باشد انتخاب نماید و نسبت به احتیاجی که دارید خرید کنید، در این مقاله همراه مجله مد و پوشاک استایل برتر باشید.

در گام اول احتمالا فکر کنید کفش های پاشنه دار بیش از چند مدل نباشند، اما اینطور نیست دلیل آن هم شاید وجود نداشتن بیشتر این نوع پاشنه ها و مدل ها در کشورمان باشد، ولی در این چند سال اخیر اکثر پاشنه های شناخته شده در سطح دنیا در ایران هم تولید میشوند.

کفش های پاشنه بلند را می توان جز شیکترین کفش ها دانست، کمتر خانمی را می توان پیدا کرد که علاقه ای به کفش های پاشنه بلند نداشته باشد، این نوع کفشها را می توان با اکثر لباس ها ست کرد.

کفش پاشنه دار لژدار زنانهنکات انتخاب کفش پاشنه دار زنانه

کفش پاشنه دار زنانه یکی از محبوب ترین کفش ها بین بانوان است. کفش زنانه پاشنه دار دارای رنگ بندی های متنوعی است، که با انواع مدل های لباس به راحتی سط می شود. بسیاری از متخصصان ارتوپدی در مورد کفش های پاشنه بلند زنگ های خطر را به صدا در آورده اند، اما مشکل اصلی نه در کفش بلکه در انتخاب آن است. در انتخاب کفش پاشنه بلند زنانه باید نکاتی رعایت شود تا سلامتی شما به خطر نیفتد.

  1. انتخاب سایز مناسب

هنگام خرید کفش پاشنه دار زنانه،  با توجه به  سایز پای خود کفش پاشنه بلند را بخرید. کفش های تنگ تر یا بزرگتر تر اصلا مناسب نیستند. کفش های تنگ انگشتان شما را شکنجه می دهند. کفش های بزرگتر نیز امکان در رفتگی مچ پا را تشدید می کنند. پس کفش باید مناسب سایز پای شما باشد. شاید غیر قابل باور باشد، اما ممکن است پای شما از زمان ازدواجتان تا کنون چند سایز درشتتر یا کوچکتر شده باشد. دلیل چنین اتفاقاتی تغییرات هورمونی و تغییر در بافت نرم پا و افزایش سن می باشد. اگر کفش پاشنه بلند مجلسی روزی عروسیتان دیگر سایز پای شما نیست، خراب نشده است و نباید بخاطر این مسئله متعجب شوید.

  1. انتخاب کفش با کفی مناسب

بسیاری از زنان در انتخاب کفش پاشنه دار زنانه به این نکته توجه نمی کنند. کفی کفش و جهتی که پاشنه پا به آن سوق داده می شود تا حد زیادی می تواند روی راحتی شما تاثیر بگذارد. برخی از کفش های پاشنه بلند تنها یک بند ظریف دارند که اگر روی برآمدگی مچ قرار بگیرد، بسیاردرد آور خواهد شد. لذا باید کفی دارای یک ضخامت خوب باشد تا بتواند قوس شدید کف کفش را پوشش داده و علاوه بر آن محل قرار گیری بند نگهدارنده را به زیر برآمدگی پا بیاورد.

  1. انتخاب کفش با پشتیبانی مناسب از پا

بعضی از کفش های پاشنه دار زنانه بسیار ظریف هستند، استفاده از این کفش ها باعث کاهش پشتیبانی از پا می شود. در این کفش پوست پا تمام وزن شما را تحمل می کند. به خاطر همین نیز در انتهای روز با این کفش ها یک جفت پای متورم و پر از آماس نصیبتان می شود. انتخاب کفش پاشنه دار زنانه با پشتیبانی مناسب یک نکته بسیار مهم است.

  1. انتخاب کفش مناسب با پنجه پا

چون پاشنه کفش های پاشنه بلند بسیار بالاتر از پنجه قرار می گیرد، انگشتان پا بسیار پهن تر از حالت طبیعی خود می شوند. شما باید کفشی را انتخاب کنید، که پنجه آن کمی بزرگتر از پنجه پای شما در حالت طبیعی باشد. اگر این کار را نمی کنید، کفش های نوک هشتی را انتخاب نکنید. کفش پاشنه دار زنانه با پنجه تقریبا گرد انتخاب مناسب تری است.

مزایای کفش پاشنه دار زنانه

بسیاری از پزشکان درباره ی خطرات کفش های پاشنه بلند صحبت می کنند، اما با توجه به مزایای کفش های پاشنه بلند به طور کلی نمی توان از این کفش ها چشم پوشی کرد. اگر قصد دارید کفش های پاشنه دار زنانه را ترک کنید، قبل از اینکار متن زیر را بخوانید، تا با مزایای این کفش ها آشنا شوید.

  1. افزایش قد و ایجاد تغییر در استایل

وقتی کفش پاشنه دار زنانه می پوشید، قد شما اندکی بیشتر از میزان واقعی خودش می شود. استایل بدن شما نیز تغییر می کند. پوشیدن کفش پاشنه بلند زنانه باعث ایجاد قوس در کمر می شود، این قوس قفسه سینه را به جلو هل می دهد. این امر باعث تغییر استایل و ایجاد توهم کمر باریک تر می شود.

  1. افزایش اعتماد به نفس

زنان کوتاه قد در خیلی از موارد به علت کوتاهی قد دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند، پوشیدن کفش های پاشنه بلند با تغییر ظاهر می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد. کفش پاشنه دار زنانه دارای رنگ بندی متنوعی است و شما با انتخاب آن ها می توانید از بیشتر رنگ ها و استایل ها لذت ببرید.

  1. کاهش بافت چربی در ساق پا

هر چقدر پاشنه کفش بلندتر باشد، عضلات پشت پا به ویژه ساق پا به فشار بیشتر می افتند. این فشار بیشتر منجر به سوختن چربی در این قسمت و عضلانی شدن ساق پا می شود. استفاده از کفش پاشنه دار زنانه  برای زنان چاق بسیار مفید است و میتواند به آن ها در لاغر شدن کمک کند.

کفشمعایب کفش پاشنه دار زنانه

هر گلی خاری دارد و کفش پاشنه دار زنانه نیز معایبی دارند. کفش های پاشنه بلند به مرور زمان باعث ایجاد تغییرات ناخوشایند در ستون فقرات می شود و باید در پوشیدن آنها اعتدال رعایت شود. برخی از معایب کفش ها پاشنه دار زنانه قابل مشاهده است. مثلا پوست پای شما آماس میزند و بعضی دیگر غیر قابل مشاهده اند. معایب غیر قابل مشاهده در دراز مدت مشکلات متعددی را پدید می آورد. در ادامه متن چندی از معایب کفش های پاشنه بلند را برایتان آورده ایم.

  • کفش پاشنه دار مشکی پای اسیب دیدهایجاد درد و مشکل در ساق پا

یکی از بارزترین مشکلات حاصل از پوشیدن کفش های پاشنه بلند، ایجاد درد در کف و ساق پا می باشد. علت ایجاد درد به دلیل طراحی نامناسب کفش پاشنه دار زنانه و ایجاد انحنای شدید در وسط پا می باشد. در این کفش ها پوست پا تنش های بیشتری را نسبت به حالت طبیعی تحمل می کند، بنابر این دردناک شدن پا مسئله ای طبیعی است. 

  • خم شدن زانوها

استفاده از کفش های پاشنه بلند به مرور زمان باعث گودی کمر می شود. گودی کمر نیز استرس روی زانو ها را افزایش داده و به مرور زمان کشکک زانو تخریب و خم می شود. علاوه بر این به مرور باعث کمر دردهای شدید و غیر قابل تحملی خواهد شد، که شما را زجر می دهد.

  1. کوتاه شدن تاندون آشیل

استفاده از کفش پاشنه دار زنانه باعث چربی سوزی در پشت پا می شود. این چربی سوزی ساق پا را عضلانی و سفت می کند. سفت شدن پشت پا روی تاندون آشیل تاثیر گذاشته و سبب کوتاه شدن آن می شود. پارگی تاندون آشیل باعث پارگی آن و مشکل در راه رفتن می شود.

کفش پاشنه دار نوک تیز زنانه مشکی