خرید کفش زنانه

نکته مهم در خرید کفش زنانه مناسب و اندازه

خرید کفش زنانه به دلیل تنوع این کفش و همچنین نکاتی که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد کار دشواری است. کفش‌های پاشنه‌‌بلند برای خانم‌ها همیشه خاص و زیبا هستند. کفش پاشنه بلند قرن‌ها است که کفش زنانه مورد پسندی است و مد نیز آن را رها نمی‌کند، این کفش همیشه طرفداران خود را دارد. انواع مختلف کفش‌های پاشنه‌بلند برای استفاده در بیرون از خانه، محل کار، مهمانی‌ها و مجالس، طراحی شده‌اند. خانم‌ها برای انتخاب این کفش‌ها حساسیت بسیاری دارند. از این‌ رو می‌خواهیم در این مقاله به ارائه راهنمای خرید کفش پاشنه‌بلند بپردازیم.

 

خرید کفش زنانه پاشنه‌بلند

کفش‌های پاشنه‌بلند، همان‌طور که از نامشان مشخص است، پاشنه‌ای بلندتر از کفش‌های دیگر دارند. کفش‌های پاشنه‌بلند خود دارای انواعی هستند. برای مثال کفش‌های پاشنه‌بلند مجلسی دارای پاشنه‌های بلند و باریک هستند ولی انواع روزانه آن پاشنه‌های پهن‌تری دارند.

تاریخچه استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. طول پاشنه این کفش‌ها در آن زمان بسیار بلند بود و نوعی از کفش با ۷۵ سانتی متر پاشنه نیز در بین آن‌ها دیده شده است. در گذشته، استفاده از کفش پاشنه‌بلند تنها به خانم‌ها محدود نمی‌شد و آقایان نیز برای بلند نشان دادن قد خود آن‌ها را می‌پوشیدند. در فشن جدید سال ۲۰۱۹ نیز مدل‌های مردی که مجددا از این کفش استفاده کنند مشاهده شده است.

 

نکات مهم در خرید کفش زنانه

در این بخش به ارائه راهنمای خرید کفش پاشنه‌بلند می‌پردازیم. کفش پاشنه بلند یکی از پر طرفدارترین نوع کفش زنانه است.

بهترین سایز را انتخاب کنید

در ساعات آخر روز خرید کنید. زیرا احتمالاً در آخرین ساعات روز، پاهای شما تورمی ناشی از فعالیت روزانه دارد. خرید کردن در این ساعات باعث می‌شود، شما بهترین سایز را برای پای خود انتخاب کنید. قطعاً دوست ندارید کفشی را صبح خریداری کنید تا هنگام پوشیدن آن برای مهمانی شب، برایتان کوچک باشد.

 

کفش‌ها را امتحان کنید

کفش‌های پاشنه‌بلند را بپوشید و کمی در مغازه قدم بزنید. اگر در هنگام راه رفتن با آن‌ها احساس راحتی کردید، آن‌ها را خریداری کنید. شاید فروشنده به شما بگوید که کفش جا باز می‌کند. اما ممکن است به هنگام استفاده درد پای شما در کفش بیشتر شود. خرید کفش زنانه به صبر و حوصله نیاز دارد زیرا اگر زمان کافی برای انتخاب کفش خود نگذارید ممکن است آن کفش بلا استفاده بماند.

خرید کفش زنانه

جایگاه انگشتان پا را در نظر بگیرید

توجه کنید که کفش منتخب شما، جای مناسب و راحتی برای انگشتانتان داشته باشد. اگر شما دائماً کفشی پاشنه‌بلند را که قسمت جلویی آن کوچک است، بپوشید احتمال ابتلا به آرتروز و انواع عارضه‌های کمر و استخوان را افزایش می‌دهید.

کفش‌هایی پاشنه‌بلند با نوک گرد «Round toes» و انواع نوک بادامی‌شکل «Almond toes» دارای فضای مناسب‌تر و بهتری برای انگشتان پا هستند. اما کفش‌های نوک‌تیز جای به‌مراتب کمتری نسبت به انواع دیگر دارند.

خرید کفش پاشنه دار زنانه

اندازه پاشنه کفشتان را انتخاب کنید

اندازه پاشنه کفش بسیار مهم است. بهترین اندازه پاشنه معمولاً بین ۱ تا ۳ اینچ (حدوداً بین ۳ تا ۸سانتی‌متر) است. کفشی که پاشنه‌ای بیش از این مقدار دارد، طریقه راه رفتنتان را عوض خواهد کرد همچنین شما فشار بیشتری بر روی کمر، زانو و مچ خود احساس خواهید کرد.

به‌هرحال شما باید کفشی را انتخاب کنید که با آن راحت باشید. ممکن است بخواهید برای یک مهمانی، کفشی با پاشنه ۱۰ تا ۱۵سانتی‌متری انتخاب کنید.

اما اندازه متفاوت پاشنه کفش‌ها می‌توانند برای کارهای مختلفی مناسب باشند که در ادامه اشاره می‌کنیم.

 

در خرید کفش زنانه به اندازه پاشنه دقت کنید

  • پاشنه‌های ۳ تا ۵ سانتی‌متری برای پوشیدن در طول روز مناسب است.
  • پاشنه‌های ۵ سانتی‌متری و کمی بیشتر می‌توانند در هنگام کار نیز پوشیده شوند.
  • پاشنه‌های بیش از ۸ سانتی‌متر برای فعالیت‌های آخر هفته و شاید مهمانی‌ها مناسب باشند
  • با پاشنه‌هایی بیشتر از ۱۲ سانتیمتر، یقیناً کمتر احساس راحتی می‌کنید این کفش‌ها را تنها برای مدتی کوتاه و زمان‌هایی که قرار نیست خیلی راه بروید، بپوشید.

 



قبل از اینکه از کفش پاشنه‌بلند استفاده کنید،‌ به تمرین راه رفتن با آن‌ها بپردازید



 

کفشی مطابق ویژگی‌هیا خود بخرید

زنان بسیاری با کفش پاشنه بلند به راحتی راه می روند و قدم می زنند. برخی حتی در مهمانی ها نیز نمی توانند بیش از یک ساعت با کفش پاشنه دار راه حضور داشته باشند. اینکه شما با چه کفشی راحت هستید و چه میزان پاشنه برای شما مناسب است در خرید کفش زنانه به شما کمک می کند و این موضوع قانون کلی ندارد.

امتحان کردن کفش

کفش خود را در خانه بپوشید تا به آن عادت کنید. کفش‌هایی که در ابتدای پوشیدن راحت هستند ممکن است بعد از گذشت ساعات یا حتی دقایقی، راحت نباشند.

پس از قدم زدن متوجه خواهید شد که گام‌های شما کوتاه‌تر شده است. نگران نباشید!‌ قانون کفش پاشنه‌بلند همین است.

در هنگام قدم زدن با کفش پاشنه‌بلند توجه کنید که پاشنه‌های خود را عمودی نگه دارید اجازه ندهید که پاشنه‌ها به طرفین کشیده شود. چراکه می‌تواند باعث سقوط شما شوند.

 

نوع کفش پاشنه‌بلند خود را انتخاب کنید.

در هنگام خرید کفش زنانه در انتخاب نوع پاشنه نیز دقت کنید. در این بخش به انواع پاشنه می‌پردازیم.

پاشنه‌های باریک و نازک

این کفش‌ها احتمالاً زیباترین انواع این کفش‌ها محسوب می‌شوند. اما پوشیدن آن‌ها واقعاً سخت است. این کفش‌ها با لباس‌های شب، پیراهن‌های بلند زنانه و … بسیار زیبا خواهند بود. اما باید توجه کنید که نوع مناسب با لباستان را انتخاب کنید تا شیک به نظر برسید. همچنین اگر کفش شما جنس مناسبی نیز نداشته باشد. پوشیدن آن مشکل‌تر خواهد بود.

لازم به ذکر خواهد بود که بسیار مهم است که با این کفش‌ها کجا پا می‌گذارید چراکه این کفش‌ها به‌راحتی در چمن و خاک فرو می‌روند. به پل‌های فلزی گیر می‌کنند.

پاشنه‌های چهارگوش

این پاشنه‌ها مقداری مستحکم‌تر از انواع نازک و باریک هستند. بنابراین به کسانی که کمی در راه رفتن با پاشنه‌بلند مشکل دارند یا کمی مبتدی هستند، توصیه می‌شوند.

همچنین پوشیدن این کفش‌ها کمی عمومی‌تر بوده و برای استفاده‌های روزانه بیشتر به کار برده می‌شوند.

کفش پاشنه بلند با پاشنه چهارگوش

 

پاشنه‌های یکسره

این کفش‌ها دارای پاشنه یکسره بوده و از بقیه مدل‌های پاشنه‌بلند، راحت‌تر پوشیده می‌شوند. اما با این‌ حال باز باید مراقب پیچ خوردن پا بود.

کفش‌های پاشنه‌بلند انواع بسیاری دارند. در این عکس، تصاویر برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

دقت اصل مهم خرید کفش زنانه

در این مقاله به ارائه نکاتی برای خرید کفش زنانه و خرید کفش پاشنه‌بلند پرداختیم. نکات بسیار دیگری هم هستند که باید به آن‌ها توجه کرد که در اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم:

  • جنس کفش بسیار مهم است. جنسی را انتخاب کنید تا ماندگارتر باشد و همچنین پای شما در آن راحت باشد.
  • زاویه پاشنه کفش با قسمت جلویی آن یا به عبارتی قوس آن نیز بسیار اهمیت دارد. اگر احساس می‌کنید که روی پنجه پا راه می‌روید، قوس کفش شما، مناسب نیست.
  • کفش خود را متناسب با شکل پای خود انتخاب کنید. برای مثال اگر مچ پای بزرگی دارید از پوشیدن کفش‌های دارای بند دور مچ، اجتناب کنید.

امیدواریم از خواندن مطالب این مقاله لذت برده باشید و در خرید کفش زنانه به شما کمک کرده باشد.همچنین می توانید از فروشگاه اینترنتی کیف و کفش استایل برتر دیدن فرمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 9
دوست نداشتم: 6
میانگین امتیازات: 1.5

2 دیدگاه در “نکته مهم در خرید کفش زنانه مناسب و اندازه

سلام و خسته نباشید تشکر بابت مقاله و سایت خوبتون، خواستم بدونم کسی برند چرم سورنا رو میشناسه یا خیر؟ یکی از بستگان بنده اقدام به خرید کفش چرم از سایت چرم سورنا کرده و میگن که راضی هستن. گفتم ببینم کسی آشنایی داره؟؟

سلام و احترام

برند چرم سورنا، اطلاعی که من دارم از این شرکت دارای قدمت زیادی هستش، احتمالا دارای محصولات خوبی هم باشه.

به نظر من اگر میخواهید بصورت اینترنتی خرید کنید، با پشتیبانی تماس بگیرید، بپرسید خدمات پس از فروش دارند، اگر محصولی خرید کردید ازشون درصورت پسند نکردن مرجوعی رو قبول میکنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *